زیبایی هنر طراحی محیطی شما را شگفت زده می کند!

طراحی محیطی چه نکات ناگفته ای دارد؟ آیا از اسرار آن با خبر هستید!

طراحی محیطی دارای نکات بسیار مهم می باشد. شاید اسم آن را کمتر شنیده باشید.ولی باید خاطر نشان کرد که طراحی محیطی تاثیر بسزایی در ذهن افراد دارد.کسانی که قصد دارند محصولات خود را عرضه کنند، باید از این مولفه به درستی استفاده کنند. پردیس گراف قصد دارد در این مطلب آموزش فتوشاپ رایگان مطلبی ارزشمند در مورد گرافیک محیطی ارائه دهد.

طراحی محیطی در دنیای واقعی

طراحی محیطی در دنیای واقعی

طراحی گرافیک محیطی چیست؟

طراحی گرافیک محیطی گاهی اوقات به عنوان طراحی گرافیکی تجربی شناخته می شود. طراحی گرافیک شامل رشته هایی مانند طراحی داخلی ، معماری و صنعتی برای ایجاد فضای فیزیکی است. همچنین افراد می توانند به آن متصل شوند. اما این موضوع چیزی فراتر از چیدمان اتاق یا نقاشی های دیواری روی دیوار است. هدف آن تأثیرگذاری بر نحوه پیمایش ، تعامل و احساس افراد هنگام حضور در یک فضا است. همه چیز از رنگ دیوار گرفته تا کفش های صوتی هنگام راه رفتن روی زمین می تواند بر محیط تأثیر بگذارد و تجربه انسانی را تحت تأثیر قرار دهد.

برخی از محبوب ترین تکنیک های طراحی محیطی مورد استفاده عبارتند از:

  • سیستم های راه یابی
  • علامت های دیجیتال
  • فیلم های پنجره ای
  • گرافیک دیواری و کف
  • نمایشگرهای دارای نور پس زمینه
  • آرم های بعدی و نمایش های ایستاده
  • نمایشگرهای تعاملی

اهمیت طراحی محیطی:

گزارش اخیر شاخص تجربه، تأثیر گرافیک بر تجربه را بررسی کرد. اثبات می شود که طراحی فضای فیزیکی تأثیر قابل ملاحظه ای بر کیفیت تجربه افراد دارد.این مطالعه بیش از ۴۰۰۰ نفر را در سراسر ایالات متحده مورد بررسی قرار داده و به نتایج زیر رسیده است: افرادی که گفتند فضاهایی که بازدید کرده اند “بسیار خوب طراحی شده” است. این افراد تجربه خود را تقریباً ۲ برابر بیشتر از کسانی که گفته اند فضا “ضعیف طراحی شده” ارزیابی کرده اند.

پاسخ دهندگانی که طراحی محیطی محل کارشان از آخرین فناوری برخوردار است ، “تجربه عالی” ۳٫۷ برابر بیشتر از کسانی که محل کارشان از آخرین فن آوری برخوردار نیستند ، گزارش کردند.

چه چیزی باعث ایجاد طراحی گرافیکی عالی در محیط می شود؟

خلاقیت در طراحی محیطی توسط طراحان

خلاقیت در طراحی محیطی توسط طراحان

دانستن اهمیت طراحی محیطی تنها یک سمته ماجراست.اما به توصیه پردیس گراف درک عواملی که در یک طراحی عالی وجود دارد یک بازی کاملاً متفاوت با توپ است. باید هدف یک شخص برای بازدید از یک فضای خاص را درک کنید (به توصیه این مطلب آموزش فتوشاپ رایگان)؛ زیرا این تجربه او را قاب می کند. در زیر پنج حالت مختلف تجربه وجود دارد که توسط Gensler تعریف شده است:

وظیفه: این قصد زمانی است که فرد هدفی را که باید در یک فضای خاص مانند انجام جلسه داشته باشد ، انجام دهد. افراد معمولاً بسیار متمرکز هستند. بنابراین؛ در معرض حواس پرتی نیستند.

اجتماعی: هدف از این تجربه طراحی محیطی، تعامل با دیگران و ایجاد احساس اجتماع است. ناهار خوری در رستوران مثال بسیار خوبی است.

سرگرمی: مردم به دنبال فرار از زندگی روزمره و تجربه یک چیز جدید هستند. رفتن به کنسرت یا دیدن فیلم نمونه های سرگرمی است.

آسپیراسیون: افراد در مدرسه به دنبال یادگیری چیز جدید هستند.

پس از تعیین تجربه ، عوامل زیر بیشترین تأثیر را در تجربه دارند:

زیبایی: اولین برداشت مردم از  محیط، بر نحوه درک محصولات و خدمات ارائه شده تأثیر می گذارد.به توصیه پردیس گراف طراحی محیطی با کیفیت از تجمل بیش از حد جلوگیری می کند.

تازگی: راهی عالی برای جذب افراد با فضای شما است. مناطق منحصر به فردی که جنبه های عملکردی آشنایی دارند به احتمال زیاد به خاطر سپرده می شوند.

اصالت: مکان هایی که در حین برقراری ارتباط با مارک و مأموریت خود از طریق جنبه های طراحی محیطی ، از افتخار برخوردار هستند. همچنین تاریخ خود را به اشتراک می گذارند.اینچنین قابل اعتماد و اصیل تلقی می شوند.

وضوح: مردم برای اینکه احساس راحتی کنند، باید محیط اطراف خود را درک کنند.طراحی محیطی واضح  برای تأمین شهود افراد طراحی می شوند.

الهام بخش: به توصیه این مطلب آموزش فتوشاپ رایگان، محل کار باید افراد را به موفقیت ترغیب کند. خواه کارمندان باشند یا بازدیدکنندگان. طراحی محیطی باید چشم اندازها را گسترش دهند. همچنین ایده های جدید را به نمایش گذارند.

نمونه هایی از سیستم های گرافیکی:

این هنر فقط منحصر به طرح گرافیکی نیست!

این هنر فقط منحصر به طرح گرافیکی نیست!

سیستم های راه یابی

این سیستم ها روشی مفید و یکپارچه برای راهنمایی بازدید کنندگان هستند. نقشه ها یا دایرکتوری های دیجیتال می توانند در زمان واقعی به روز شوند. راه حل های دیواری LED می توانند به هدایت جمعیت زیادی کمک کنند. بنرهای جذاب ، نقاشی های دیواری دیواری و راه حل های دیگر طراحی محیطی می توانند برند شما را در بر بگیرند.

علامت های دیجیتال

علائم دیجیتالی ، که بعضاً علائم الکترونیکی نامیده می شوند ، به نمایشگرهایی مانند LED  و LCD اشاره دارد. شما می توانید صفحات وب ، فیلم ها ، منوها ، تصاویر و موارد دیگر را به صورت بصری و زنده نمایش دهید. همچنین می توانید از علامت گذاری دیجیتال برای نمایش معیارهای زنده و فیدهای رسانه های اجتماعی استفاده کنید.

محیط های مارک دار

با هویت خود ارتباط برقرار کرده و حس مشتری را برای بازدیدکنندگان ایجاد کنید. شما همچنین می توانید از علائم سفارشی مانند جدول زمانی شرکت ها استفاده کنید.  از مواد سه بعدی برای ایجاد آرم های بعدی استفاده کنید، که نام و مارک شما را زنده می کند.

گرافیک شیشه ای و دیواری

گرافیک های شیشه ای و پنجره های سفارشی می توانند فضایی را نشان دهند و در عین حال یک سطح از حریم خصوصی را نیز فراهم کنند. به توصیه پردیس گراف گزینه های سفارشی سازی بی پایان هستند. شما می توانید جلوه شیشه ای را شبیه سازی کنید. سایر گزینه های طراحی محیطی شامل چسبندگی استاتیک و وینیل چسب متحرک و شیشه مات است.

طراحی محیطی نمایشگاه

برند و پیام خود را با آگهی های تبلیغاتی تبلیغ کنید. نمایشگرهای ایستاده چادرهای مارک دار برای نمایشگاه های فضای باز. علامت گذاری برای یافتن راه و نمایشگرهای با وضوح بالا و مجهز به LED.

سخن آخر این مطلب آموزش فتوشاپ رایگان:

پردیس گراف در این مطلب آموزش فتوشاپ رایگان نکات اسرار آمیزی در مورد طراحی محیطی ارائه داد. سعی کنید تمام قسمت های این مقاله را به دقت بخوانید. زیرا به صورت کاملا تخصصی در مورد طراحی محیطی صحبت کرده ایم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 3]

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاه خود را ارسال نمایید